tisdag 21 juni 2011

Sommarens första hatt





Tyvärr är vi dåliga på att använda hattar i vår familj. Oftast spelar det ju ingen roll, men riktigt soliga dagar vore det inte så dumt. I ett försök att åtminstone se till att det finns hattar tillgängliga sydde jag en åt M. Mönster ur Ottobre 3/2010, där den kallas herrhatt. Där skulle det strykas mellanlägg på samtliga delar, och tyget skulle klippas några millimeter större än fodret. Så noga är dock inte jag. Eftersom jag klippte både yttertyg och foder ur samma tyg var det ju mycket mera rationellt att klippa samma sömnsmån på allt. Däremot försökte jag sy av mer på fodret än på yttertyget. Och mellanlägg pressade jag bara på brättet. Blev tillräckligt bra i alla fall, och det duger för mig!

Vad är det han håller på med?


Fotbad!

Sen ramlade hatten av, men landade som tur var inte i fotbadet!

Inga kommentarer: