lördag 4 april 2009

Skjortkavaj

Gillar skarpt den bruna fodrade skjortan/kavajen som jag sydde åt G, så naturligtvis måste jag sy flera. Den är dock ganska vid, så nu skippade jag omlottknäppningen. Missade dock att göra bakstycket smalare i motsvarande grad som framstyckena ändå går omlott vid knäppningen, så nu ser det lite knöligt ut när skjortan ligger platt. Tror inte att det kommer att störa i praktiken, men förbättringsmöjligheter finns alltså till nästa exemplar.
Grönt och vitt rutigt bomullstyg med ett blommigt foder där de gröna bladen stämde väl i nyans. Den går ju att ha bägge vägarna, men jag tror nog att den kommer att användas som rutig. Tygerna kommer ur garderoben, men hur de kom sig dit minns jag inte...Det rutiga var ett nytt tyg, det blommiga var fållat.

1 kommentar:

Madelene sa...

Åh! Vad fin den är! :0)