onsdag 22 april 2009

Ettåring!

Idag fyller lilla G ett år! Kalas för släkten hade hon redan igår, men i dag blev hon väckt med sång och paket av familjen. Förvånandsvärt cool mitt i uppståndelsen, hon kan ju inte riktigt veta varför alla stormar in till hennes säng och väsnas...
Att tänka ut presenter till fjärde barnet är inte så lätt. Det mesta finns hemma sedan tidigare. En ny kudde behövde hon dock. Ett enkelt örngott, med lite bandsnuttar att pilla på, gick ju att åstadkomma med overlocken. Annars inga hemsydda presenter pga av symaskinsreparationen.
Tyget i kuddfodralet är gosig flanell, en stuvbit från min mamma som hade städat sina skåp. Dekorationsbanden från makens mormor.

6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vad härligt med en ettåring. Grattis! En sån kudde skulle min systerson älska han älskar fortfarande tvättlappar fast han är tre år. Om han ska somna måste han ha en lapp att pilla på.

Hoppas ni får en härlig dag
Kram/Veronica

OttoPippi sa...

Det var banne mej den bästa idén sen jag vet inte vad!!! Gosigt kuddfodral med pill-lappar!!! Mina (snart 3-åringar) pillar fortfarande med lappar för att mysa.

Grattis också till en urgullig unge!!! :-)

LillaBarn sa...

Å, vad söt.... Och vilken rolig ide med kudden! Jag skickar ett mejl med en bild på de lovikavantarna jag har i tankarna!!!

Tygterrier sa...

Vilken mysig kudde! Den verkar ju gillas av mottagaren - annars är det väl inte så noga vad är i presenterna i den där åldern... vi firade nyss vår ett-åring och han brydde sig mest om snören och omslagspappret ;-)

LillaBarn sa...

Hej!
Jag har försökt skicka ett mail med en bild på lovikkavantarna, men det går inte... Det kommer bara ett meddelande att min email inte kan sända dokumentet. Jag får vänta tills min datorkunnige man kommer hem, ifall han har satt några inställningar på datorn för att komplicera det hela. Han brukar ju göra det lite då och då... Mejlet är på väg iallafall. Nästan...

Marie Frost sa...

Grattis i efterskott! Här blir det kalas först imorgon, min minsting fyllde 1 år den 21 april!