tisdag 7 april 2009

Barnvantar

Är nyss hemkommen från en utbildningsdag inför en kommande ny arbetsuppgift på jobbet. Spännande, men jag är helt mör i huvudet. Jag har ett jättebra jobb och en trevlig arbetsplats, men just nu känns det ändå otroligt skönt att jag har ytterligare ett halvår kvar på min föräldraledighet! Hur skall jag sen hinna sy och sticka?!

Ett par småvantar till lilla G fick det bli, för att matcha Mallachings fina jacka. Garnet är Novitas Nallegarn. Inget särskilt mönster, men det är ungefär så här jag brukar göra småbarnsvantar:
Lång mudd så att de hålls på. Mönsterstickning för att göra dem tätare och varmare, men inga stora mönster som gör att det blir långa trådar som fingrarna kan fastna i på insidan. Tummarna något överdimensionerade på bredden så att de är lätta att träffa rätt i.

3 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfina!!

Madelene sa...

Jätte söta! Smart att ha en överdimensionerad tumme! Det skulle alla vantar ha egentligen så man får i en dubbelvikt tumme! Det är oftast så tummen på de små blir när de får handen i en vante :0)

Retro Elephant sa...

Snygga vantar, jag gillar mönstret!

//Lina